Safety Car
A Safety Cart, magyarul a biztonsági autót 1973. óta használják a Forma1-ben. A versenyzők nem örülnek, ha bemegy a pályára, hiszen olyankor vagy baleset volt, van olyan körülmények vannak, hogy csökkenteni kell a versenytempót. Beküldéséről a verseny vezetője, azaz Charlie Whiting dönt, ezt 1992-ben vezették be. A Safety Car mindig a mezőny élén halad egy bizonyos sebességgel, ami alacsonyabb a versenyzőkénél. Míg az autó a pályán van, sárga zászlót lengetnek és „SC” táblát mutatnak a versenyzőknek, ebből ők tudják, hogy lassítani kell és tilos az előzés. A Safety Car bentléte alatt futott körök normális versenyben futott körnek számítanak, így egy versenyt akár ebben a fázisban is leinthetnek. A biztonsági autós fázis alatt gyakran állnak ki a pilóták a boxba, mert időveszteség nélkül visszaállhatnak eredeti helyükre. Azt hogy mikor távozik a pályáról, a versenyirányítás a kör elején közli. Ezen kívül látható jele is van, mert a kör második felében kialszanak a fények az autón. Ha bekanyarodik a boxutcába, a tempó ismét szabad lesz, viszont amíg a versenyzők túl nem haladnak a célvonalon, tilos az előzés.
A SafetyCar sofőrje 2000-óta Bernd Mayländer. Érdekesség továbbá az autóról, hogy csak vasárnap használják. Ha a többi napon történik valami a pályán, egyszerűen leállítják az edzést. Ha a pálya állapotát kell felmérni, akkor ezeken a napokon a Medical Cart, azaz az orvosi autót küldik ki. Mindkét autó sofőrjének lehetősége van csütörtökön egy 1 órás gyakorlásra a pályán. Ekkor új gumikat tesznek fel az autókra, és utána ezeket használják egész hétvégén.
A jelenlegi vadonat új Safety Car a 2012-es Belga Nagydíjon mutatkozott be. Típusát tekintve egy Mercedes Benz SLS AMG GT. Nyolchengeres, 6,2 literes motorja 591 lóerős, csúcsnyomatéka 650 Nm. Álló helyzetből 100 km/h-ra mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul fel, de a 200-as tempó eléréséhez is csak 11,2 másodpercre van szüksége.