Az üzemanyag
Talán nem is hinnénk, de a Forma-1-es és az utcai autókban használt üzemanyag között nagyon kicsit eltérés van. Kémiailag gyakorlatilag 100 %-ban azonosak. A súlyuk is megegyezik, 0,75 kg literenként.. A különbséget az adja, hogy a versenypályán használt motorok kicsit másképp működnek az utcai autók motorjától.
A szabályok nagyon szigorúan meghatározzák azt, hogy milyen lehet a Forma-1-es autókban használt üzemanyag. A FIA ezek betartását úgy ellenőrzi, hogy mielőtt egy csapat elkezd használni egy keveréket, két mintát el kell juttatniuk hozzájuk. Ezt gázkromatográfiás vizsgálatokkal analizálják. Ha megfelel a szabályzatnak, engedélyezik a használatát. De az ellenőrzés itt még nem ér véget. A versenyhétvége különböző időpontjaiban a FIA munkatársai mintát vesznek, egyenesen az autóból, és ha ez nem egyezik az előre leadott mintával, büntetés vár a csapatra. Ez azért is kihívás az üzemanyag szállítónak, mert a szabályok értelmében tilos az üzemanyag külön hűtése. A futam végén az autók tankjában maradt üzemanyag hőmérséklete, pedig elérheti az 55 Celsius fokot is. Ezen a hőmérsékleten a magas nyomású benzinpumpa buborékokat idéz elő, miközben az illékony összetevők felforrhatnak, így megváltozhat az üzemanyag kémiai összetétele, és ez könnyen szabálytalanságot jelenthet. Erre az üzemanyag készítőinek fel kell készülni. Egy versenyhétvége alatt minden csapat kb. 2000 liter üzemanyagot használ fel, és az egésznek meg kell felelni a követelményeknek.
A versenyistállók az üzemanyag-terhelést mindig kilogrammban adják meg. Minden 10 kg-nyi üzemanyag 0,4 mp időveszteséget jelent. Ezért nagyon pontosan ki kell számolni, mennyi üzemanyag szükséges a futamra, és csak annyit tölteni az autóba (+1 litert az ellenőrzéshez). Ez már csak azért sem könnyű feladat, mert egy verseny alatt is nagyon sokat változhatnak a körülmények. Gondoljunk csak az időjárás változására, vagy egy biztonsági autós fázisra.
A Forma-1-ben használt kenőanyagok már kicsit jobban eltérnek az utcai autókban használttól. Az itt alkalmazott olajoknak öt feladata van: a kenés, a hűtés, a hő elnyelése, a súrlódás minimálisra csökkentése, és az alkatrészek kopásának megakadályozása. Az olajnak is speciális követelményeknek kell megfelelni, de ezeket a FIA nem szabályozza annyira. A motorba lépéskor a hőmérséklete 110 Celsius fok, ez az üzemi hőmérséklete, addig be se indítják az autókat, amíg 50 Celsius fokra fel nem melegszik az olaj. Könnyebbség, hogy az élettartamát tekintve nem kell olyan sokat kibírnia, minden motorcserénél kicserélik, azaz kb. 600 km-enként. Nem szabad habosodnia, mert percenként 70 liter folyik át a motoron, közel 160 km/órás sebességgel, és gondot okozhat, ha levegőréteg kerül az olajrétegbe. Fogyasztást tekintve egy Forma-1-es autó 100 km-en kb. 0,5-1 liter olajat használ fel. Ezt a mennyiséget 2 olajtankba töltik. A fő tank a motor elején van, kb. 5 liter fér bele. Ezen kívül pedig van egy tartalék tartály is, amit azonban csak akkor használnak, ha a fő tartályban az olajszint leesik.