Amit az Ausztrál Nagydíj előtt tudni érdemes
Az Albert Park az egyik leggyorsabb pálya a versenynaptárban, az átlagsebesség kb. 225 km/h körül alakul. A kanyarokat tekintve 3 lassú, 4 középgyors és 5 gyors kanyar található, néhány padlógázas hajlat mellett. A gyors kanyarok többsége a harmadik szektorban van. A 14-es és a 16-os kanyarban módosítottak a rázóköveken az idei szezonra. Az aszfalt, miután nem épített pályáról beszélünk elég hepe-hupás, és a sok felfestés is csúszós, főleg ha esik az eső. A 2 DRS zóna ugyanott található mint tavaly, az egyik a célegyeneben, a másik a 2-es és 3-as kanyar közötti egyenesben. Az érzékelési pont a 14-es kanyar előtt van.
A Pirelli idén a szuperlágy (piros) és a közepes (fehér) keveréket hozta Melbourne-be. Tavaly a csapatok többsége két kiállással teljesítette a futamot, idén is ez, esetleg három kerékcsere várható. A Pirelli a tavalyinál magasabb, kb. 1,-1,2 mp teljesítménykülönbséget vár a szuperlágy és a közepes keverék között. Egyenes ugyan nem sok van a pályán, előzési pont viszont annál több. Esélyes a 3-as, a 9-es, a 13-as és a 14-es kanyar féktávja.
A pole pozíció a pálya bal oldalán, az ideáis íven található. A páros számú rajthelyről indulók általában hátrányból indulnak, mert ez a porosabb fele a rajtrácsnak. A rajtvonaltól az első kanyar csupán 200-250 méterre van, de az utána következő két kanyar is ideális előzésre, ezért egy jó rajt sokat számíthat.